نیوز پام

ساخت وبلاگ
روس‌ها پس از اقدامات شکست‌خورده ای که برای همگرایی با اعضای اوپک برای اجرای طرح "فریز نفتی" داشتند، اصرار دارند که این سازمان دیگر قدرت سابق را ندارد.

به گزارش اویل نیوز؛ در تازه ترین دور از این رویکرد جدید، رئیس شرکت روسنفت گفت که عربستان سعودی، آمریکا و روسیه، تصمیم گیرندگان اصلی بازارهای جهانی نفت هستند.

ایگور سچین رئیس بزرگترین شرکت نفتی روسیه «روسنفت» با رد نقش سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» در بازار نفت، گفت: عربستان سعودی، آمریکا و روسیه سه بازیگر اصلی بازارهای جهانی نفت هستند.

وی به شبکه تلویزیونی روسیه -٢٤ گفت: اوپک قدرت خود را در مورد توانایی تنظیم بازار جهانی نفت از دست داده است.

وی افزود: به نظر ما عملکرد تنظیم بازار در دست ٣ بازیگر اصلی یعنی آمریکا، عربستان سعودی و روسیه به علت داشتن منابع پایه، دراختیار داشتن فناوری و ابزارهای مالی است که این سه کشور همه این ابرازها را در اختیار دارند.

سچین ماه گذشته (مه) به رویترز گفت: اختلافات داخلی اوپک را نابود کرده و توانایی آن برای تاثیر گذاری بر بازارها از بین رفته است.

به گفته سچین، نقش روسیه در بازارهای هیدروکربن، تقویت خواهد شد.

روسیه که بزرگ ترین تولید کنننده نفت و گاز طبیعی جهان با حدود ١٠ میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در نفت در روز است، قصد دارد سطح تولید نفت خام را که کالای اصلی صادراتی این کشور است در میزان کنونی حفظ کند.

عربستان سعودی بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان و عضو اوپک است.

روسنفت پیش بینی کرد که قیمتهای هر بشکه نفت در پایان سال جاری به ٥٠ تا ٥٥ دلار و تا پایان ٢٠١٧ با افزایش بیشتر به ٦٥ دلار برسد.

منبع: ایسنا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 22:54

به گزارش اویل نیوز؛ محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری و سرپرست معاونت مهندسی وزارت نفت از استقرار کامل سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت در ٢ شرکت اصلی تابعه این وزارتخانه خبر داد و گفت: از یکم تیرماه امسال و با عملیاتی شدن این سامانه، تامین تمام کالاهای مورد نیاز شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران باید از طریق سامانه الکترونیکی تامین کالا صورت گیرد.

وی با بیان این که بخش عمده ای از کار استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت در شرکت ملی گاز ایران  و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که از اول مردادماه امسال، سامانه کالا در این ٢ شرکت نیز عملیاتی شود.

مقدم با اشاره به گستردگی و پیچیدگی استقرار چنین سامانه ای در سطح صنعت نفت گفت: استفاده از سامانه کالا، شفاف سازی، روان سازی، تسریع و کاهش هزینه فرایندها را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: ارتقای سامانه و افزایش قابلیتهای آن در دستور کار قرار دارد و به موازات استفاده از قابلیتهای سامانه، مشکلات احتمالی به منظور رفع و ارتقای کیفی آن شناسایی و رفع خواهد شد.  

معاون وزیر نفت با یادآوری سهم حدود ٦٥ درصدی هزینه های تامین کالا از هزینه های پروژه، تصریح کرد: درنظر داریم در مراحل بعدی کار، استفاده از سامانه را با هدف نظارت بهتر کارفرما و مدیریت مناسب تر هزینه ها، به طرحها نیز تعمیم دهیم.

بر پایه این گزارش، با تصمیم شورای معاونان وزارت نفت و دستور اکید وزیر، همه شرکتهای تابعه این وزارتخانه موظف شده اند همه معاملات خود را از سامانه های موجود به سامانه جدید تامین کالا منتقل کنند و معاملات خود را صرفا از طریق این سامانه انجام دهند. شفاف سازی معاملات، جلوگیری از موازی کاریها، شناسایی و دسترسی بهتر به سازندگان داخلی تجهیزات و کالاهای صنعت نفت و در مجموع، بهبود فرایند تامین کالا از جمله اهداف استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت است. این سامانه هم اکنون در شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران به طور کامل مستقر و عملیاتی شده است و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه امسال در شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نیز عملیاتی شود.

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 22:54

به گزارش اویل نیوز؛ در گفتگو مسئولان واحد علوم و تحقیقات با نمایندگان   انستیتو نفت فرانسه IFP مقرر شد در گام نخست یک تفاهم نامه فی ما بین واحد علوم و تحقیقات و  آی .اف پی (IFP) مورد بررسی قرار گیرد . در این تفاهم نامه خطوط اصلی همکاری در کلیه زمینه های آموزشی و پژوهشی مشخص شده و در گامهای بعدی برای هر مورد همکاری یک قرار داد جداگانه با توافق طرفین امضا می شود.

آی .اف پی ،  بزرگترین مرکز تحقیقات نفتی فرانسوی است که علاوه بر تحقیق در مسائل بالا دستی، پایین دستی، انرژی و محیط زیست، اقتصاد و مدیریت دارای یک مدرسه بین المللی است که در سطح کارشناسی ارشد و دکترا با همکاری دانشگاههای مختلف جهان فعالیت می کند.

این موسسه پیشتر مذاکراتی را با پژوهشگاه صنعت نفت داشته است . در این مذاکرات  مقرر شد علاوه بر همکاری در هشت موضوع فناورانه؛ برپایی دوره‌های آموزشی دوجانبه، ازدیاد برداشت از میدان یادآوران، کاهش خوردگی، حفاظت از محیط زیست و مطالعه روشهای پیشرفته زمین‌شناسی  در دستور کار مشترک این دو مرکز تحقیقاتی قرار گیرد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 19:34

به گزارش اویل نیوز؛ بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، ٢ تیرماه) طی حکمی بهروز بیک علیزاده را بعنوان سرپرست اداره کل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت منصوب کرد.

در حکم وزیر نفت آمده است:

با توجه به موعد بازنشستگی جناب آقای دکترعسلی و با عنایت به تعهد و صلاحیت حرفه ای جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست اداره کل اموراوپک و مجامع انرژی» وزارت نفت منصوب می شوید.

امید است با اتکال به ایزد متعال و تعامل با دیگر کارکنان صدیق و وظیفه شناس آن اداره، در انجام امور و اهداف عالیه مورد نظر وزارت نفت موفق و موید باشید.

وزیر نفت همچنین خطاب به دکتر مهدی عسلی آورده است:

با سلام، اکنون که پس از سالها خدمت صادقانه، به دلیل بازنشستگی ماموریت جنابعالی به عنوان مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت پایان می یابد، وظیفه خود می داند که از زحمات و خدمات جنابعالی در مدت عهده داری این مسوولیت قدردانی و تشکر کرده و از خداوند قادر متعال برای جنابعالی سلامت و توفیق مسالت کند.

منبع: شانا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 19:34

به گزارش اویل نیوز؛ نماینده خریدار باشگاه نفت که در جلسه با مسئولان این باشگاه اعلام کرد تا ساعت 16 نظرش را در این خصوص بیان می‌کند.

گفته می‌شود تکلیف انتقال باشگاه  نفت به بخش خصوصی تا ساعت 17 مشخص می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 19:34

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت زیرا معامله گران برای فروش قراردادهای تحویل نفت با هدف سودبری از رشد قیمت نفت در روزهای گذشته، تلاش کردند.

با این همه، رشد قیمت بنزین در آمریکا از یک سو و کاهش سطح ذخیره سازی سوخت آمریکا از سوی دیگر، افت قیمت نفت را مهار کرد.

در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با سه سنت افت، در سطح ٥٠ دلار و ٦٢ سنت تثبیت شد.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز ٥٢ سنت کاهش یافت و به ٤٨ دلار و ٨٥ سنت برای هر بشکه رسید.

مت اسمیت، کارشناس مؤسسه آمریکایی کلیپردیتا، درباره خبر کاهش سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا، گفت: باور داریم که با توجه به افزایش فعالیت پالایشگاه، سطح ذخیره سازی نفت کاهش می یابد، اما با توجه به رشد چشمگیر واردات نفت ایالات متحده، این افت، شدید نخواهد بود.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 14:24

به گزارش اویل نیوز؛ محمد علیپور نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات اقتصادی در هر کشوری، به یکباره پدید نمی آید معمولا ریشه آن به سال های گذشته برمی‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که سبب شده اقتصاد از پویایی کامل برخوردار نباشد وابستگی کشور به درآمدهای نفتی بوده است.

 

 علیپور در ادامه با اشاره به اینکه درهر مقطعی سیاست‌های نفتی نوسان داشته اظهار کرد: متاسفانه با پایین آمدن درآمدهای نفتی ،اقتصاد کشور لطمه می خورد و می تواند مشکلات را دو چندان نماید.

 

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اینکه وابستگی به نفت را باید به حداقل رساند یادآورشد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید به گونه ای برنامه ریزی کرد تا بتوان استعدادها و ظرفیت های بالقوه را به بالفعل کرد.

 

علیپور در ادامه گفت: سیاست گذاری و برنامه ریزی ها باید به گونه ای عملیاتی شود که کمترین نیاز و وابستگی به خارج وجود داشته باشد. 

 

به گفته وی، باید دانش فنی روز و فناوری های نوین  ، در اقتصاد بکار گرفته شود چرا که با استعدادیابی دراین زمینه، می توان به خودکفایی اقتصاد دست پیدا کرد. 

*** نبود مدیریت صحیح بر امور اقتصادی

غلامحسین خورشیدی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از شرایط بیرونی و ساختارهای اقتصادی و یکپارچه نبودن اقتصاد است که بایستی با تصمیم گیری های کلان این مشکلات مرتفع شود.

خورشیدی ادامه داد: دولتی بودن اقتصاد و مشکلات ناشی از نبود مدیریت صحیح، سایه سنگینی بر اقتصاد انداخته که از این رو نمی توان انتظار داشت که این مشکلات به راحتی بهبود یابد.

*** وابستگی به نفت، مشکلات اقتصادی را به دنبال دارد

دراین راستا خالقی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ریشه مشکلات اقتصادی با کشف نفت طی صد سال گذشته آغاز شد چرا که در آن زمان محصولات مورد نیاز که امکان تولید آن در داخل وجود نداشت به کشور وارد می شد.

وی گفت:همچنین علی رغم اینکه در برنامه های توسعه صحبت از کوچک شدن دولت به میان است اما شاهد رشد روز افزون تصدی گری دولت هستیم که همین امر مشکلات اقتصادی را دو چندان کرده است.

خالقی با تاکید براینکه برنامه های زیادی برای عبور از این موانع تدوین شده است افزود:تا زمانیکه اقتصادکشور وابسته به نفت است، نباید انتظار داشت مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: اقتصاد باید از سیاست جدا باشد چرا که این امر تاثیر بسزایی در عقب ماندگی کشور دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 175 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 11:57

به گزارش اویل نیوز؛ فاطمه تندگویان بااشاره به برنامه ریزی برای بکارگیری توانایی‌های زنان در حوزه نفت گفت: دوره آموزشی مدیریت نفت با رویکرد جنسیتی ویژه زنان شاغل در صنعت نفت از فروردین ماه در دانشکده نفت آغاز شد و این دوره به مدت ۹ ماه برگزار می‌شود و ۳۰ تن از زنان فعال در شرکت پالایش و پخش و سایر شرکت‌های  صنعت نفت در آن شرکت کرده‌اند. در واقع وزارت نفت نخستین دستگاه اجرایی است که این دوره را ویژه زنان برگزار کرده‌ است.

وی در ادامه گفت: در طرح ضربتی تربیت مدیران قسمت نفت که ۴۱ نفر از مردان شرکت کرده بودند، ۹ زن نیز امتیاز لازم را کسب کردند. این طرح در بالاترین سطح وزارتی برای تربیت مدیر برگزار شد. این زنان برای مدیریت پروژه‌های بزرگ دعوت به کار می‌شوند و نخستین فرصتی است که برای زنان در این سطح فراهم شده است. ما در حال رایزنی هستیم که از تواناییهای آنان در پروژه‌های بزرگ بهره برده شود.

 مشاور وزیر نفت در امور زنان گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا تا خرداد ۹۶ برنامه‌هایی را در حوزه زنان و خانواده اجراکنیم. به عنوان نمونه دوره ویژه توان‌افزایی شبکه مشاوران صنعت نفت را طراحی کردیم و قرار است به طور مستمر برای مشاوران اجرا شود.

تندگویان افزود: سند توسعه مشارکت اقتصادی و اجتماعی در قسمت نفت نهایی شده بود و در قالب سند توسعه منابع انسانی صنعت تدوین می‌شود. مبحث زنان در بخشهای مختلف این سند ذیل ۷ هدف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به همایش مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در زمینه مناطق عملیاتی گفت: پنل خاص زنان را در این همایش برگزار و برنامه‌هایی در چهار محور بهداشت، آموزش، سلامت و توسعه اجتماعی برای جوامع محلی اجرا کردیم که در دستور کار چهار شرکت وزارت نفت نیز قرار گرفت.

مشاور وزیر نفت در امور زنان افزود: نشست نقش زنان در حفظ محیط زیست و مصرف بهینه آب و انرژی برگزار شد و نشست‌هایی در ذیل کارگروه محیط زیست و کارگروه خانواده به شکل فصلی داریم و در کل شرکت‌ها این نشست‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده  در بخش قوانین و مقررات گفت: پرداخت مستمری پس از فوت زنان شاغل به تصویب هیئت مدیره رسید و کمک مساعدت مادرانی که فرزند زیر شش سال دارند نیز به تصویب رسید و ابلاغ شد. اکنون در حال کار کردن روی تعلق گرفتن حق عائله مندی به زنانی که همسرشان این حق را دریافت نمی‌کنند و همچنین کارکنان دختر هستیم.

تندگویان افزود: حذف شرط جنسیت از مراحل جذب تا استخدام و تغییر وضعیت به غیر از سکوهای نفتی و نوبت کاری را به وزیر نفت پیشنهاد داده‌ایم که مورد قبول واقع و ابلاغ شد.

وی افزود: یکی از دستاوردهای ما حضور زنان در مناصب بالای مدیریتی وزارت نفت بوده است. به عنوان نمونه فرناز علوی به عنوان عضو اصلی هیات مدیره شرکت ملی پتروشیمی و  مرضیه شاهدایی به عنوان مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب شدند.

منبع: ایسنا

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 11:57

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: قرار است کیش پایلوت ورود تکنولوژیهای مرتبط با صنعت نفت شود و هر عضوی که بخواهد این فناوری را وارد کشور کند باید کیش را مبدا فعالیتهای خود قرار دهد.

به گزارش اویل نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که تلاش می‌کنیم کیش به عنوان مرکز انتقال فناوریهای نوین در حوزه صنایع نفت و گاز مطرح شود، گفت: با انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی نفت ایران (استصنا) تفاهمنامه‌ای امضا شده که کیش را به عنوان محل انتقال فناوریهای خود قرار دهند.

وی با بیان این که حدود ٦٠٠ سازنده تجهیزات نفت عضو این انجمن هستند، افزود: قرار است کیش پایلوت ورود تکنولوژیهای مرتبط با صنعت نفت شود و هر عضوی که بخواهد این فناوری را وارد کشور کند باید کیش را مبدا فعالیتهای خود قرار دهد.

مونسان تصریح کرد: در چند ماه آینده نیز فعالان اقتصادی سرمایه گذاریهای خود را در بخش پشتیبانی و حفاریهای نفتی در جزیره کیش آغاز خواهند کرد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 189 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 3:47

كدخبر: ۱۶۷۲۹

تاريخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

نمایی زیبا از پهلو گیری بزرگترین کشتی های نفتکش در اسکله T

اویل نیوز: اسکله شرقی (T) در فاصله 1100 متری ساحل شرقی جزیره خارگ قرار دارد. این اسکله با طول 1840 متر و عرض 40 متر قابلیت پهلودهی همزمان 6 نفتکش تا ظرفیت 275 هزار تن را دارد.


Bookmark and Share

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 388 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 3:47

به گزارش اویل نیوز، یک منبع آگاه به صدا گفت:«وزارت نفت به زودی شرکتهای نفتی ایرانی E&P مورد تایید خود را برای مشارکت با خارجیها درقراردادهای IPC اعلام می کند»

به گفته این منبع آگاه تاکنون هشت شرکت ایرانی برای حضور در قراردادهای IPC و مشارکت با خارجی ها مورد تایید قرار گرفته اند.

شرکت های ایرانی E&P مورد تایید وزارت نفت عبارتند از: پتروپارس، اویک، انرژی دانا، پتروگوهر، مپنا، جهانپارس، پتروایران و ایدرو

با معرفی این  هشت شرکت که احتمال دارد دو شرکت دیگر هم به آن افزده شود ایران یک گام به اجرای قراردادهای جدید نفتی IPC نزدیک تر شد.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 3:47

وزیر نفت در ابلاغیه ای اعلام کرد: افزون بر مشاغل و سمتهایی که بنا به طبیعت یا ماهیت آنها، الزاما باید از سوی بانوان اداره شوند، در دیگر موارد جذب و استخدام جدید اعمال هیچگونه تبعیضی برای بانوان مجاز نیست.

به گزارش اویل نیوز از وزارت نفت، بیژن زنگنه خطاب به مدیران عامل شرکتهای اصلی و فرعی تابعه وزارت نفت، قائم مقام، معاونان و مشاوران و رئیسان واحدهای مستقل ستادی دستورهایی را به منظور رفع تبیض در جذب و بکارگیری بانوان در مشاغل و سمتهایی که متناسب با توانمندی ایشان است ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه ای آمده است:

به منظورر فع تبیض در جذب و بکارگیری بانوان در مشاغل و سمتهایی که متناسب با توانمندی ایشان است، موارد زیر برای اجرا ابلاغ می شود.

افزون بر مشاغل و سمتهایی که بنا به طبیعت یا ماهیت آنها، الزاما باید از سوی بانوان اداره شوند، در دیگر موارد جذب و استخدام جدید هرگونه بکارگیری نیروی انسانی به هر عنوان و به هر شکل، اعمال هیچگونه تبعیضی برای بانوان مجاز نیست.

اشتغال در سمتهای اقماری، سمتهای نوبتکاری (به جز سمتهای حوزه بهداشت و درمان) و کار در سکوهای نفت و گاز از این حکم مستثنی هستند.

تبصره – اگر در شرایط کنونی بانوانی در سمتهای مستثنی شده یادشده مشغول بکار باشند، باید در بازه زمانی حداکثر یکساله به سمتهای مناسب دیگری با توافق آنان منتقل و بکار گرفته شوند.

٢- لازم است در صدور مجوزاستخدام، انتصاب، ارتقا، کاریابی و بکارگیری یا تبدیل وضعیت افراد نیز مفاد حکم بند «١» فوق مراعات شود.

٣- معاونت توسعه سرمایه انسانی و مدیریت مکلف است در صورتی که شرایط احراز سمتها و مشاغل، شرایط تبعیض آمیزی بر خلاف بند ١ اعمال شده باشد، نسبت به رفع آن اقدام و نتیجه را گزارش کند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 215 تاريخ : چهارشنبه 2 تير 1395 ساعت: 0:23

به گزارش اویل نیوز؛ طی مراسم ویژه ای و با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ،مدیران دستگاه های اجرایی و خانواده صنعت نفت استان احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه میاندوآب که پیش از این رئیس ناحیه مرکزی ارومیه بود جایگزین اصغر توفیقی در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه شد تا توفیقی بعد از دو دوره مدیریت و کارنامه قابل قبول در حوزه ساماندهی مراکز توزیع و مجاری و عرضه سوخت و جایگاه های استان به ستاد مرکزی شرکت د تهران منتقل شود .
توفیقی یکدوره از سال ۸۵ تا ۹۰ مدیر منطقه ارومیه بود تا اینکه به استان همدان رفت تا سکان هدایت مجموعه را در آنجا بر عهده بگیرد و مرداد ۹۳ دوباره به استان و زادگاهش بازگشت تا یکبار دیگر اندوخته و تجربیات چندین ساله اش را در مجموعه نفت ارومیه بکار گیرد.
مجرد

 بعد از مدت کمتر از ۳ سال دیروز عصر در مراسمی  که با اقامه نماز به امامت حجت الاسلام فخری برپا شد و صرف افطاری همراه بود توفیقی با مجموعه نفت ارومیه خداحافظی کرد و از همکارانش طلب حلالیت کرد.
وی در ابتدای این مراسم با اشاره به مشکلات حوزه ساختاری این مجموعه در سال های ۸۵ و ۸۶ از توسعه عرضه جایگاه های فرآورده های نفتی شمال جنوب استان ، کاهش مدت زمان حضور در جایگاه ها به صفر ،خرید زمین انبار نفت مرکزی و احداث و پیشرفت تا ۹۵ درصد ،احداث خط انتقال لوله شمال استان و پیشرفت تا ۶۰ درصد ،بهینه سازی مصرف سوخت ،توسعه جایگاه های CNG، ساخت و تجهیز ساختمان های اداری شمال استان و مرکز ارومیه ،توسعه سوخت گیری ،حل مشکل قاچاق سوخت ، کسب رتبه ممتاز و درجه یک برای ۷۸ درصد جایگاه های عرضه سوخت در استان ، رفع مشکل گاز مایع و ده ها مورد دیگر را از اقدامات شاخص خود در این مدت عنوان کرد .
تقی کهوریان معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به خدمات اصغر توفیقی در این مجموعه بر تکمیل پروژه های نیمه تمام منطقه نفت ارومیه توسط احمد مجرد مدیرجدید تاکید کرد و خاطرنشان ساخت : نفت در استان ما یک فرصت است و با توجه به احداث چندین مجتمع پتروشیمی در شمال و جنوب استان در آینده نه چندان دور در این حوزه هم به درآمدزایی و اشتغال و هم به خود کفایی خواهیم رسید.
احمد مجرد مدیر جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه هم از بازگشت مجددش ابراز خرسندی کرد و بر تکریم ارباب رجوع ، ارایه خدمات مطلوب توزیع بصورت کمی و کیفی فرآورده های نفتی ،تقویت ارتباط با جایگاهداران و کارخانجات ،توسعه صادرات ،برنامه محوری و برند سازی تاکید کرد.

منبع: جوان پرس

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 206 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 20:34

به گزارش اویل نیوز؛ محمد باقر نوبخت در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت دولت در کاهش نرخ تورم گویای آهنگ کاهنده نرخ تورم است که ظرف ٣ سال در حال کاهش بوده است. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک گزارشی از وضع رشد اقتصادی را ارائه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: اگرچه وضع صنعت و واحدهای تولیدی نیازمند کوشش بیشتری است، برنامه فعال کردن ٧٥٠٠ واحد تولیدی با اعطای تسهیلات ١٦ هزار میلیارد تومانی در دستور کار است.

نوبخت گفت: می توان این گونه برداشت کرد که توسعه یک حرکت از وضع موجود به سمت وضع مطلوب است. آنچه که در برنامه ششم توسعه بیان شده است، مجموعه ساز و کارهایی است که وضعیت موجود امروز در آغاز سال ٩٥ به وضعیتی که مطلوب ما است در سال ١٣٩٩ تحت اسناد فرا دستی همانند چشم انداز ٢٠ ساله، سیاست کلی برنامه ششم توسعه بر اقتصاد و اقتصاد مقاومتی برساند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: برنامه ششم یک اقدام مشترک میان دولت و مجلس در آغاز کار مجلس دهم خواهد بود از ویژگیهایی برخوردار است که سرفصلها و نکته‌های اساسی آن را خدمت نمایندگان ملت ارائه کنم. 

وی گفت: اطلاعات موردنیاز در ١٣٦ صفحه مجلل در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت. وظیفه دولت و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است که هر نوع اطلاعات مورد نیاز نمایندگان را در اختیار آن ها قرار دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: نخستین ویژگی برنامه ششم توسعه که به عنوان یک نقشه راه برای حرکت در سال ٩٥ تا سال ٩٩ در پیش خواهیم داشت این است که برخلاف ١٠ برنامه دیگر میان مدت است.

نوبخت در ادامه گفت: کشورمان ١٠ برنامه میان مدت را تجربه کرده است. برنامه‌هایی که نوعا جامع بوده‌اند به دلیل عدم کارایی کافی به همین جهت در برنامه ششم توسعه ضمن جامع نگری با توجه به برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مسئله محور است. طی سال‌های ٩٥ تا ٩٩ تلاش می‌کنیم در کشور تحول ایجاد کنیم.


منبع: شانا


نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 188 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 20:34

به دنبال کاهش تعداد چاههای نفت در آمریکا،حالا صنعت نفت این کشوربا دومین خبر شوک آمیز روبرو شده است؛تعداد چاههای خلیج آلاسکا رو به کاهش گذاشت.

به گزارش اویل نیوز به نقل از اویل پرایس،آلاسکا یکی از ایالت های ثرومتمند در آمریکا محسوب می شود که بدون درآمدهای مالیاتی از گذشته های دور اداره شده است.این ایالت به  لطف و سخاوت منابع طبیعی مثل نفت وگاز درآمد کافی برای اداره این ایالت داشته و حتی بخشی از درآمدهای آن خارج از سرمایه گذاری می شد. شرکت های نفتی  خصوصا شرکت های تولید کننده نفت در خلیج پرودهو حالا شروع به تغییر کرده اند.بعد از 40 سال،رونق  نفت از قطب شمال و تورندای یخ زده که یکی از  ثروتمندترین ایالت های این کشور بود به دلیل کاهش قیمت نفت از بین رفته است.

گرچه مشکل آلاسکا حالا قیمت نفتی است که کاهش یافته ،اما این ایالت حالا باید درآمدهای خود را از طریق مالیات تامین کند. میدان نفتی خلیج پرودو یکی از بزرگترین میادین نفتی شمال آمریکاست که  تولید آن از سال 1985 همچنان ادامه دارد.در سال 1985 میدان خلیج پرودو 2 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند- تقریبا برابر با یک چهارم از تولید نفت آمریکا- امروز این میدان نفتی  500 هزار بشکه در روز مجموعا نفت توید می کند که این نفت  حدود 800 مایل توسط خط لوله ترانس- آلاسکا منتقل می شود.

تقریبا 90 درصد از درآمدهای عمومی آلاسکا به نفت وابسته است.کاهش بهای نفت درآلاسکا سبب شده تا این ایالت با 4 میلیارد دلار کسری بودجه روبروشود همه اینها در حالی است که  این ایالت نفتی از سال گذشته با بحران اقتصادی ناشی از کاهش بهای نفت روبروشده است.

در روزهای پربار فروش نفت، این ایالت حدود 11 میلیون بشکه در روز نفت ذخیره می کرد که حالا به کمترین میزان نسبت به دو سال قبل رسیده است.

همه چالش های جدید آلاسکا نه تنها برای دولتمردان این ایالت بلکه شامل زندگی تقریبا سه چهارم از ساکنان این منطقه شده است.آلاسکا به طور سنتی مالیاتی از ساکنان خود دریافت نمی کرد وساکنان آن بیشترین درآمد  سرانه را به لطف درآمدهای نفتی نسبت به سایر ایالت ها داشتند،اما این چهره در حال تغییر است. بیل واکرفرماندار ایالت آلاسکا حالا به دنبال دریافت مالیات شرکت های این ایالت است.

ورشکستگی وحشتناک صندوق های سرمایه گذاری در این ایالت وضعیت را بحرانی کرده است.البته آلاسکا در این شرایط تنها نیست.تولید کننده های نفت در نروژ و عربستان سعودی هم چنین وضعیتی دارند.کلید عبور از این بحران سرمایه گذاری برای بازسازی صنعت نفت خواهد بود.

در همین حال گزارش ها حاکی است که  حدود 150 هزار چاه نفت در ايالت آلبرتا كانادا رها شده اند. در جاي جاي اين ايالت تأسيسات زيادي وجود دارد كه بلا استفاده مانده اند و شركت هاي آن ها در شرف ورشكستگي كامل قرار دارند. در سراسر ايالت آلبرتا 150 هزار تأسيسات رها شده بلا اسفتاده وجود دارد. حتي شركت هايي كه حاضر به خريد شركت هاي ورشكسته شده اند، ترجيح مي دهند از تأسيسات جديد به جاي تأسيسات قديمي استفاده كنند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 20:34

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت تازه ترین نظرسنجیها نشان داد احتمال خروج انگلستان از اتحادیه اروپا کم است و همچنین، با آغاز فصل اوج رانندگی در آمریکا قیمت بنزین افزایش یافت.

به گفته معامله گران، گزارش مؤسسه جنسکیپ درباره کاهش ٥٦٨ هزار بشکه ای سطح ذخیره سازی سوخت در منطقه کوشینگ در ایالت اوکلاهوما آمریکا که مرکز تحویل شاخص نفت خام این کشور است، از دیگر عوامل مؤثر در رشد قیمت نفت بود.

در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و ٤٨ سنت افزایش، در سطح ٥٠ دلار و ٦٥ سنت تثبیت شد.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز یک دلار و ٣٩ سنت افزایش یافت و به ٤٩ دلار و ٣٧ سنت برای هر بشکه رسید.

جیم ریتربوش، کارشناس نفتی آمریکایی، گفت: انتظار نداریم که قیمت نفت بالای ٥٠ دلار دوامی داشته باشد، زیرا به نظر می رسد بنیادهای بازار به تدریج به سوی افت قیمت حرکت می کنند.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 198 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 12:43

به گزارش اویل نیوز بنقل از صنعت ما، بررسی فیش حقوقی اوباما نشان می دهد که او در سال گذشته 395 هزار دلار دستمزد از دولت فدرال دریافت کرده است. این رقم به این معناست که دستمزد ماهانه او چیزی حدود 33 هزار دلار است. البته اوباما برای این حقوق 4 هزار و 500 دلار مالیات هم داده است. در نهایت آن چیزی که به خانواده 4 نفری اوباما رسیده است، 28 هزار و 500 دلار در هر ماه است. این رقم با احتساب حق اولاد، حق مسکن و حق تفریح فرزندان! است. اگر دلار را با نرخ بازار به ریال تبدیل کنیم، اوباما به خاطر رئیس جمهور بودن 99 میلیون تومان در ماه دریافت کرده است. البته صحیح تر این است که دلار را با شاخص برابری قدرت خرید به ریال تبدیل کنیم که در این شرایط رئیس صندوق توسعه ملی کشورمان 1.5 برابر اوباما حقوق می گیرد. گفته می شود ایشان ماهانه 57 میلیون تومان حقوق می گیرند.

اما حقوق ماهانه اوباما تنها رقمی نیست که از وضعیت مالی او می دانیم. ما به اطلاعات دیگری دست پیدا کرده ایم که وضعیت ثروت، خرید و فروش سهام و دارایی ها و ... اوباما را نشان می ‌دهد. البته این اطلاعات پنهان نیست و شما هم می توانید با مراجعه به تارنمای www.opensecrets.com به آن دست پیدا کنید.

دارایی های اوباما چیزی بین 2 میلیون تا 7 میلیون دلار تخمین زده شده است. علت تخمینی بودن این عدد نه شک در دارایی های رئیس جمهور آمریکا بلکه شک در قیمت گذاری است. اما از همه اینها جالب تر، فایل افشای اطلاعات مالی توسط شخص اوباما است. همه مسئولان دولت فدرال از جمله شخص رئیس جمهور باید کلیه تراکنش های مالی خود را افشا کنند. اطلاعات مالی رئیس جمهور هم مهر محرمانه نمی خورد و در دسترس همه مردم قرار می گیرد.

عکس زیر بخشی از فرم افشای اطلاعات توسط اوباما است. در این فرم ها مشخص است که اوباما چه سهامی را خریده است و چه سهمی را فروخته است و مبلغ آن در چه بازه ای قرار دارد. این گزارش مربوط به عملکرد سال 2014 است که در سال 2015 تکمیل شده است. البته این اطلاعات به شخص رئیس جمهور آمریکا محدود نمی شود و همسر و فرزندانش نیز باید اطلاعات مالی خود را انتشار دهند.

مقایسه حقوق اوباما با صفدر حسینی!

در این گزارش موارد دیگری نظیر هزینه سفر، هدایا و مسئولیت های خارج از دولت فدرال نیز قرار دارد.ممکن است با خود این گونه فکر کنید که اوباما رئیس جمهور است و باید اطلاعات او منتشر شود. اصلا ممکن است قابل هضم باشد که رئیس جمهور اطلاعات مالی خود را منتشر کند اما جالب اینجاست که بسیاری از ایالت های آمریکا دستمزد کلیه کارمندان زیرمجموعه خود را منتشر می کنند. مثلا در ایالت فلوریدا، تارنمایی تحت عنوان «FLORIDA HAS A RIGHT TO KNOW» (مردم فلوریدا حق دارند که بدانند) وجود دارد که در آن اطلاعات مربوط به دستمزد تمام کارمندان دولتی وجود دارد. در این سایت حقوق دریافتی بیش از 112 هزار کار مند این ایالت را می توانید ببینید.

براساس گزارش روزنامه خراسان، در میان اسامی، افرادی مشاهده می شوند که تنها 21 هزار دلار درآمد سالانه دارند. یعنی این افراد جزو کمترین طبقات درآمدی این کشور هستند اما چون از محل تامین مالی بخش عمومی صورت می پذیرد، حقوق ها افشا می شود.

این موضوع نیز تنها به یک ایالت آمریکا محدود نمی شود. در ایالتی دیگر مشاهده می کنیم که دستمزد معلمان، مدیران و ... آورده شده است. مثلا سایت http://www.utahsright.com/salaries نیز به وضعیت پرداخت های ایالت اتاوا می پردازد.

شفاف سازی حقوق مدیران دولتی به صورت عمومی تنها به کشور آمریکا محدود نیست و کشورهای دیگر نیز به انتشار دستمزد ها می پردازند. البته تفاوت های جدی در زمینه نحوه انتشار و گستره آن وجود دارد. در انگلیس نیز برای شفاف سازی اموال و دارایی های مسئولان «دفتر ثبت دارایی های اعضای مجلس عوام» به جمع آوری اطلاعات در خصوص منافع مادی و دارایی های نقدی به دست آمده توسط هر یک از اعضا می پردازد و  همه ساله منتشر شده و به صورت منظم در اینترنت به روز شده و در سایت www.Parliment.uk در دسترس عموم قرار می گیرد.

اما قطعا آنچه در ایران اتفاق می افتد، فاصله زیادی با سایر کشور های پیشرفته دارد. چرایی افشای حقوق های مدیران دولتی اصلی ترین دلیل برای انتشار فیش حقوقی مدیران دولتی را می‌توان این گونه نوشت: دستمزد مدیران دولتی از محل منابع عمومی به دست می آید. این منابع از جیب مردم و از محل مالیات ها و عوارضی که مردم پرداخت می کنند، تامین می شود. بنابراین عموم مردم باید از نحوه خرج شدن پول های خود آگاه باشند و از این رو باید بدانند که به مدیران دولتی چقدر پرداخت می شود. شاید این خواسته زیادی نباشد که مردم از مسئولان بپرسند که پول مالیات آن ها در کجا ها خرج می شود.

این مسئله به دولت محدود نمی شود و شهرداری ها و نهاد های عمومی غیر دولتی را در بر می‌گیرد. پس آنچه که بیش از رقم حقوق ها مهم است، شفافیت پرداخت حقوق‌هاست.

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 172 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 12:43

جمعی از پرسنل اقماری خارک در پیام ارسالی خود به اویل نیوز، درخواست نظارت بهتر بر رستوران در ماه مبارک رمضان را داشته اند.

متن پیام ارسالی بدین شرح است:

با سلام و احترام
 همانطور که مستحضر می باشید پرسنل اقماری در زمان 14 روز شیفت کاری در کمپ های شرکت مستقر بوده و به جز رستوران شرکت امکان دسترسی به مواد غذایی دیگری ندارند در چند سال اخیر سیستم تغذیه در رستوران شرکت نفت فلات قاره خارگ دچار نابسامانی بوده که علاوه بر مشکلات گوارشی، کار کردن در شرایط سخت جنوب و دوری از خانواده را سخت تر نموده است. این مهم در ماه های مبارک رمضان نمود بیشتری داشته و شرایط را سخت تر می سازد. اگرچه در این مورد شرکت هزینه سنگینی را پرداخت می نماید متاسفانه این مشکل هرگز حل نشده و خواست پرسنل که یک وعده غذایی سالم و با کیفیت است کماکان دور از دسترس بوده و  محقق نشده است.
بارها این مساله با مسولین منطقه و شرکت بصورت شفاهی، رودررو و کتبی در میان گذاشته شده ولی متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده است خواهشمند است مسولین محترم قبل از اینکه پرسنل بعلت بیماری مرتبط با تغذیه ناسالم از کار افتاده شوند و پرسنل شرکت نفت بدین روش کاهش یابند اقدام عاجلی نمایند.
با سپاس
 جمعی از پرسنل شرکت نفت فلات قاره خارک

نیوز پام...
ما را در سایت نیوز پام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی newspam بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1395 ساعت: 12:43